مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 14:552023-02-25اقتصادي

افزایش نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک


افراد می توانند برق تولیدی توسط پنل های خورشیدی را حداقل 15 تا 16 برابر قیمت برقی که از وزارت نیرو خریداری می کنند به سازمان انرژی های تجدیدپذیر بفروشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، جعفر محمدنژاد سیگارودی با اشاره به طرح تشویقی وزارت نیرو برای توسعه ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور، گفت: موضوع توسعه نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک که می تواند در پشت بام خانه ها، سوله ها یا مرکز تولیدی در شهرک های صنعتی نصب شود در سال گذشته در برنامه حمایتی و توسعه ای ساتبا بوده است.

سخنگوی سازمان ساتبا در این باره افزود: در سال جاری در پی مصوبه و ابلاغیه وزیر نیرو، نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی مقایس کوچک تا 20 کیلووات از 1,450 تومان به ازای هر کیلووات ساعت به 1,750 تومان افزایش یافت و چنانچه این میزان از 20 کیلووات به 200 کیلووات افزایش یابد، نرخ خرید تضمینی آن از 1,200 تومان به 1,650 تومان به ازای هر کیلووات ساعت افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امکان عقد قرارداد خرید تضمینی 20 ساله برق، برای توسعه نیروگاه های خورشیدی در شهرک های صنعتی روی سقف سوله ها، زمین های در اختیار شرکت ها یا مراکز تولیدی و نیز زمین های شخصی که کاربری های دیگری ندارد از 200 کیلووات تا 3 مگاوات با نرخ 1650 به ازای هر کیلووات ساعت با سازمان سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک

افزایش نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک