مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 15:002023-02-25سياسي

شوق یک خیز بلند


فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تازه ترین سخنانش از رونمایی موشک کروز پاوه خبر داده و جزییاتی درباره موشک هایپرسونیک ایرانی ارائه کرده و گفته است دیگر هیچ موشک غیرنقطه زنی نمی سازیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار امیرعلی حاجی زاده در گفت وگوی تلویزیونی شب گذشته (6 اسفند) به مناسبت روز پاسدار و با هدف تشریح دستاوردهای تازه نیروی هوافضای سپاه نکات تازه ای از پیشرفت توانایی موشکی ایران، آینده برنامه موشکی جمهوری اسلامی و ساخت پهپادها و ماهواره برها بر زبان آورد.

او در این گفت وگو نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را مسلط بر پایگاه های آمریکا در منطقه توصیف کرد و یادآور شد: هر زمان اراده کنیم آن ها را می زنیم.

ما قادریم تا 2 هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم که این فاصله هم به احترام اروپایی هاست که انشاءالله احترام خود را نگه دارند.

توضیحات فرمانده هوافضای سپاه درباره موشک هایپرسونیک نیز با این نتیجه گیری همراه شد که نه می توان سامانه ای ضد آن ساخت و نه برترسازی آمریکا با وجود این موشک معنادار است.

موشکی که به گفته حاجی زاده در خارج از جو قادر به مانور است و در 300 تا 400 کیلومتری هدف روشن می شود و سرعتی بیش از 12 تا 13 ماخ (حداکثر سرعت صوت که هر واحد آن برابر با 1234 کیلومتر در ساعت است) دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوق یک خیز بلند

شوق یک خیز بلند