مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 16:002023-02-25اقتصادي

پیش بینی بازار مسکن در سال آینده


با توجه به افزایش نرخ دلار به نظر می آید افزایش قیمت مسکن همچنان ادامه می یابد و تب بازار دارایی ها نیز افزایش پیدا می کند از جمله زمین و مسکن نیز از این دسته هستند.

-     به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تجارت نیوز، بازار مسکن مدت زمان زیادی است که در شرایط نامناسبی به سر می برد و حالا با افزایش بی سابقه قیمت دلار به نظر می آید به سوی مسیر بحرانی تری نیز پیش می رود.

 وضعیت تورم و بازار های مالی به همین نحو ادامه پیدا کند در سال آینده سودای خرید کالا های اساسی در خانوار ها نسبت به تمام نیاز های دیگر غلبه پیدا می کند و رویای خرید مسکن بیش از حالا به عقب رانده می شود.

در بازار این روز ها وضعیت انبوه سازان نیز شرایط مناسبی ندارد و تقاضا برای ساخت مسکن بیش از هر زمان دیگری در رکود به سر می برد.

اما دلیل این کاهش تمایل به ساخت در سال های اخیر چه بوده است؟ کاهش علاقه انبوه سازانفردین یزدانی، کارشناس بازار مسکن در این خصوص گفت: ساخت و ساز در حال حاضر دیگر سودآوری ندارد.

از عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده مسکن قیمت زمین، مجوز و ساخت بنا است.

تعامل این موارد با قیمت فروش ملک و تغییرات آن مشخص می کند سودآوری ساختمان کاهش پیدا کرده و در مقابل، سودآوری آپارتمان به عنوان دارایی اضافه شده است؛ در نتیجه بدیهی است که علاقه به سرمایه گذاری کم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بازار مسکن در سال آینده

پیش بینی بازار مسکن در سال آینده