مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 17:312023-02-25اجتماعي

دامپزشک آفریقایی لحظه به لحظه به درمان «پیروز» کمک می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، پیروز ، توله یوزپلنگ ایرانی که به همراه دو توله یوز دیگر، 11 اردیبهشت ماه امسال به روش سزارین به دنیا آمد، این روزها حال خوشی ندارد.

پیروز که فرزند ایران خانم پارک ملی توران- ماده یوز در اسارت- است، به همین روش در اسارت متولد شد و همان روزهای ابتدایی، دو توله دیگری که همراه او به دنیا آمده بودند، از بین رفتند.

پیروز، حالا تنها یوزی است که در اسارت به دنیا آمده و زنده مانده؛ اما از شب گذشته، به علت برخی مشکلات، حالش رو به وخامت نهاده و در بیمارستان دامپزشکی بستری شده است.

غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در همین زمینه با اشاره به استفاده از توان دامپزشکان داخلی و خارجی برای درمان پیروز می گوید: در ماه های اخیر با تلاش دامپزشکان متخصص داخلی و خارجی، وضعیت جسمی پیروز را حفظ کردیم؛ اما مشکل مزمن دفع هرازگاهی در این گونه بروز پیدا می کند.

اکنون نیز دامپزشکان داخلی در حال تلاش برای بهبودی پیروز هستند ابدالی ادامه داد: دکتر پیتر کالدول که در هفته های ابتدایی تولد پیروز برای رسیدگی به وضعیت این گونه از ایشان استفاده کردیم، در حال حاضر در ایران حضور ندارد؛ اما همچنان از او مشاوره می گیریم و روند مداوا و ارائه داروهای مختلف به پیروز با مشورت ایشان صورت می گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشک آفریقایی لحظه به لحظه به درمان «پیروز» کمک می کند

دامپزشک آفریقایی لحظه به لحظه به درمان «پیروز» کمک می کند