مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 21:102023-02-25اقتصادي

سهم 20 میلیونی کاشت نهال در گیلان


سرپرست منابع طبیعی گیلان سهم گیلان در کاشت نهال در کشور را 20 میلیون نهالی دانست و گفت: کاشت یک میلیارد نهال در کشور منجر به تولید 170 میلیون تن اکسیژن در کشور در مدت زمان چهار سال می شود و سهم گیلان 10 میلیون نهال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سرخوش کرم زاده عصر امروز در نشست ستاد بزرگداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه غفلت از محیط زیست و منابع طبیعی برای جامعه بسیار خسارت بار است، اظهار کرد: همگان آب و غذا را نخستین نیاز جامعه بشر می دانند زیرا بدون آب تا سه روز و بدون غذا تا سه هفته می توان زنده ماند، اما بدون اکسیژن فقط تا سه دقیقه زنده خواهند بود.

  وی با اشاره به نقش جنگل و مراتع در تولید اکسیژن در کشور گفت: جنگل ها و مراتع را تولیدکننده اکسیژن هستند لذا انسان همانطور که به آب و نان و مسکن و شغل و تفریح و غیره نیاز دارد به اکسیژن نیاز دارد.

  سرپرست منابع طبیعی گیلان با اشاره به بحرانی بودن میزان اکسیژن موجود در جهان بیان کرد: اکسیژن موجود روزانه توسط انواع کارخانجات و ماشین آلات به دی اکسید و مونو اکسید کربن تبدیل می شود و آلایندگی ایجاد می کند.

  کرم زاده سهم گیلان در کاشت نهال در کشور را 20 میلیون نهالی دانست و افزود: کاشت یک میلیارد نهال در کشور منجر به تولید 170 میلیون تن اکسیژن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 20 میلیونی کاشت نهال در گیلان

سهم 20 میلیونی کاشت نهال در گیلان