مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 08:252023-02-26سياسي

سطح سواد سلامت مردم خوب نیست/ توصیه به رسانه ملی


رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، سطح سواد سلامت مردم را خوب ندانست و از رسانه ملی خواست حساسیت های لازم را در برنامه های آموزشی سیما مدنظر قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد رییس زاده، در آیین امضای تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان نظام پزشکی و شبکه آموزش سیما، با اشاره به اینکه زیربنای پیشرفت در هر جامعه ای نیروی انسانی کیفی است، اظهار کرد: اساس کیفیت نیز آموزش بوده و در همه امور و عرصه های زندگی اگر کیفیت و اعتبار بخشی و استانداردهای لازم رعایت نشود؛ می تواند آسیب زا بوده که این مهم در حوزه سلامت کشنده است.

وی افزود: سلامت با جان انسان ارتباط مستقیم دارد و سایر امور نیز با چند واسطه به سلامتی انسان مرتبط می شوند؛ لذا صحبت و آموزش در این حوزه باید توسط افرادی انجام شود که به لحاظ علمی و رفتاری صلاحیت های لازم را داشته باشند.

رییس زاده با تاکید بر اینکه مرجع تأیید صلاحیت افراد در حوزه سلامت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است، ادامه داد: حضور در شبکه های آموزشی مستلزم تأیید اطلاعات هویتی و صلاحیتی افراد است که سازمان نظام پزشکی در این زمینه بانک اطلاعاتی تمام دانش آموختگان حوزه سلامت را دارد و اگر افراد بدون تأیید مراجع در برنامه های آموزشی رسانه ملی حضور یابند؛ اولین قربانی رفتارهای ناهنجار در حوزه سلامت جامعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح سواد سلامت مردم خوب نیست/ توصیه به رسانه ملی

سطح سواد سلامت مردم خوب نیست/ توصیه به رسانه ملی