مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 08:552023-02-26بين الملل

وسط بازی چین در جنگ اوکراین


چین در تلاش است تا خود را به عنوان یک کشور بی طرف در جگ اوکراین نشان دهد و در عین حال روابط نزدیک با روسیه را به عنوان یک متحد استراتژیک حفظ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، چین از یک سو برای پایان دادن به جنگ اوکراین پیشنهاد صلح ارائه می دهد و از سوی دیگر از روسیه حمایت می کند و روابط خود را به رغم تحریم های گسترده غرب علیه مسکو با این کشور گسترش می دهد.

در جدیدترین اقدام چین در حمایت از روسیه چین مانع صدور بیانیه علیه روسیه در نشست گروه 20 شد.

وزرای دارایی گروه 20 روز شنبه در نشست پایانی خود در بنگلور هند به دلیل موضع متفاوت چین نسبت به جنگ اوکراین بر سر صدور بیانیه مشترک به توافق نرسیدند.

چین در حالی خواستار تلطیف لحن بخش های مرتبط با جنگ اوکراین در بیانیه مشترک شد که آلمان، فرانسه و بریتانیا پیش تر بر لزوم اشاره صریح به محکومیت جنگ اوکراین در این بیانیه تاکید کرده بودند.

کریشتن لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفته بود: این یک جنگ است و این جنگ یک علت دارد، آنهم روسیه و ولادیمیر پوتین است.

این موضوع باید به وضوح در نشست مالی گروه 20 مطرح شود.

هند که ریاست دوره ای گروه 20 را برعهده دارد در نبود یک بیانیه مشترک میان اعضا اقدام به انتشار خلاصه ای از جمع بندی گفتگو ها و مواضع مطرح شده توسط شرکت کنندگان در این نشست کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسط بازی چین در جنگ اوکراین

وسط بازی چین در جنگ اوکراین