مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 09:462023-02-26فرهنگي

انتخاب شهر جهانی نساجی سنتی، شناسنامه بین المللی کاشان می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، گفت: شهری مانند کاشان چنانچه دارای شناسنامه بین المللی مانند شهر جهانی نساجی سنتی شود می تواند تبدیل به یک مقصد گردشگری در دنیا شود.

- ایسنا/اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، گفت: شهری مانند کاشان چنانچه دارای شناسنامه بین المللی مانند شهر جهانی نساجی سنتی شود می تواند تبدیل به یک مقصد گردشگری در دنیا شود.

علیرضا ایزدی، امروز(یکشنبه، 7 اسفند) در نشست گروه ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو، اظهار کرد: معرفی و تبلیغات، حلقه گمشده صنعت گردشگری کاشان با توجه به پتانسیل ها و ابزارهای قدرتمند آن در حوزه نساجی است.

وی افزود: پیشینه تاریخی و فرهنگی کاشان برای همگان روشن است و کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی، می تواند فرصتی برای معرفی این منطقه بوده و نگاه های جامعه بین المللی و علاقه مندان به گردشگری صنایع دستی را به این شهر معطوف کند.

ایزدی تصریح کرد: کاشان ، که به عنوان شهر ملی نساجی انتخاب شد، پرونده آن برای ثبت جهانی در یونسکو فرستاده شد که با پذیرش دفاع و رایزنی های ایران، ارزیاب های جهانی یونسکو برای بازدید و جمع بندی اطلاعات خود به مدت دو روز به کاشان آمدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب شهر جهانی نساجی سنتی، شناسنامه بین المللی کاشان می شود

انتخاب شهر جهانی نساجی سنتی، شناسنامه بین المللی کاشان می شود