مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 10:202023-02-26اقتصادي

استرالیا چگونه 40 درصد خوراک دام کشور را از دیمکاری بدست می آورد


دیمکاری در استرالیا علاوه بر تولید عمده محصولات زراعی ، 40 درصد کل خوراک دام استرالیا را تولید می­ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، استرالیا به عنوان یکی از خشک ­ترین قاره های جهان دارای مساحتی بالغ بر 762 میلیون هکتار است که طبق گزارش اداره هواشناسی استرالیا حدود 80 درصد از مناطق این کشور کمتر از 600 میلی متر و حدود 50 درصد کمتر از 300 میلی متر در سال بارندگی دارند و به طورکلی، بیش از 70 درصد از مساحت این کشور شامل مناطق خشک و نیمه ­خشک است.

بر اساس آمار و اطلاعات، عمده کشاورزی دیم استرالیا در مناطق نیمه­ خشک تا خشکِ نیمه مرطوب یعنی مناطقی که میانگین بارش سالیانه آن 600-250 میلی­متر است انجام می­ شود و هم اکنون در بیش از 13 درصد سطح قاره استرالیا کشاورزی دیم صورت می­ گیرد.

سیستم ­های کشت دیم در استرالیا بر اساس نوع اقلیم، فرهنگ بومی و الگوهای توسعه­ اراضی اجرا و الگوهای توسعه اراضی نیز بر اساس توزیع و سطح بارش فصلی تعیین شده اند.

تلفیق چرای دام و کشت دیم در مناطقی با بارندگی عمدتاً بین 250 تا 600 میلی متر استقرار دارد که بزرگ ترین سیستم تولیدی کشاورزی در استرالیا است که علاوه بر تولید عمده محصولات زراعی استرالیا، حدوداً 40 درصد از کل خوراک دام استرالیا را تولید می­ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا چگونه 40 درصد خوراک دام کشور را از دیمکاری بدست می آورد

استرالیا چگونه 40 درصد خوراک دام کشور را از دیمکاری بدست می آورد