مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 10:202023-02-26اجتماعي

انتظار برای همراهی درنای بلژیکی با امید/ پروازهای مشترک دو پرنده در سطح تالاب


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام همراهی درنای بلژیکی با امید گفت: انتظار داریم با این هماهنگی تا 10 تا 15 اسفندماه که زمان مهاجرت درنای امید است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران امروز درباره آخرین وضعیت درنای امید و درنای بلژیکی در شهرستان فریدونکنار، اظهار کرد: دو پرنده پروازهای مشترک را در سطح تالاب در روزهای اخیر طی چندین مرحله داشتند.

وی گفت: انتظار داریم با این هماهنگی تا 10 تا 15 اسفندماه که زمان مهاجرت درنای امید است، درنای بلژیکی نیز پرواز کرده و تالاب فریدونکنار را به مقصد سیبری ترک کند البته این پیش بینی و هدف ما از این پروژه بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: البته احتمالاتی در این پروژه بود که یکی از احتمالات این بوده با توجه به اینکه پرنده بلژیکی در اسارت بوده و به نوعی پرنده پرورشی بود نتواند قدرت لازم را برای پرواز داشته باشد که این احتمال کمتر است، چون طی روزهای اخیر هماهنگی ها به خوبی انجام شد.

کاویان اضافه کرد: مسیر پرواز بیش از 3هزار و 500 کیلومتر و به مدت دو ماه است، البته توقف هایی به صورت کوتاه مدت وجود دارد و ممکن است این پرنده نتواند همراهی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار برای همراهی درنای بلژیکی با امید/ پروازهای مشترک دو پرنده در سطح تالاب

انتظار برای همراهی درنای بلژیکی با امید/ پروازهای مشترک دو پرنده در سطح تالاب