مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 10:302023-02-26پزشكي

نگرانی از گسترش مصرف قلیان میوه ای در میان نوجوان مینابی


استعمال قلیان های میوه ای در بین جوانان و نوجوانان مینابی در خیابانها و معابر شهری رنگ بی مهری فرهنگی و تهدید سلامت جامعه را نمایان کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، همین چند روز پیش کنگره اعتیاد با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از گرایش به اعتیاد بخصوص سیگار و قلیان در میان نسل جوان در بندرعباس و با محوریت وزارت بهداشت و درمان برگزار شد که در آن از اعتیاد یک عامل اصلی بروز بیماری های سرطانی و قلبی و ریوی یاد شد که میزان ابتلا به بیماری های خطرناک را تا دو برابر در میان معتادین افزایش می دهد.

حالا در همین زمینه بهرام رضایی دبیر مجمع مطالبه گران میناب نیز با ابزار نگرانی از ترویج مصرف قلیان های میوه ای در سطح شهر در بین جوانان و نوجوانان گفت: قلیان های میوه ای به عنوان وسیله ای تفریحی در پارک ها، معابر و تفرجگاهها در دست جوانان که اغلب آنان دانش آموز و دانشجو هستند، دیده می شود و یک معضل بزرگی در حال شکل گیری است.

قلیان فروش ها به طور واقعی ساحل بندرعباس را فرا گرفته اند   وی افزود: مصرف قلیان های میوه ای که از اسانس های سمی و خطرناک آلوده هستند، می تواند تهدید بزرگی برای سلامت جامعه باشد و باید دستگاه های متولی امر در این خصوص چاره اندیشی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از گسترش مصرف قلیان میوه ای در میان نوجوان مینابی

نگرانی از گسترش مصرف قلیان میوه ای در میان نوجوان مینابی