مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 11:002023-02-26دانش

آزمایش موشک اسپیس ایکس قبل از پرتاب فضانوردان ناسا


موشک «فالکون 9» به همراه کپسول «دراگون اندیور» و خدمه آن روز دوشنبه 27 فوریه پس از پایان یک آزمایش کلیدی که توسط اسپیس ایکس انجام شد، راهی فضا و ایستگاه فضایی بین المللی خواهند شد.

- موشک فالکون 9 به همراه کپسول دراگون اندیور و خدمه آن روز دوشنبه 27 فوریه پس از پایان یک آزمایش کلیدی که توسط اسپیس ایکس انجام شد، راهی فضا و ایستگاه فضایی بین المللی خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس برای پرتاب فضانوردان و اعزام خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی به فضا در یک تمرین لباس خیس آزمایش شد.

در این آزمایش یک موشک فالکون 9 با کپسول کرو دراگون اندیور(Crew Dragon Endeavor) در بالای آن، روی سکوی پرتاب تمام موتورهای خود را روشن و آزمایش کرد.

این تمرین موسوم به تمرین لباس خیس(dress rehearsal) یکی از آخرین نقاط عطف قبل از پرتاب چهار فضانورد اسپیس ایکس در مأموریت کرو-6(Crew-6) به ایستگاه فضایی بین المللی در روز دوشنبه(27 فوریه) بود.

گفتنی است که این پرتاب برای ساعت 1:45 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(10:15 به وقت ایران) برنامه ریزی شده است و می توان آن را به صورت زنده تماشا کرد.

مقامات ناسا درباره این آزمایش موفقیت آمیز نوشتند: در حالی که موشک روی سکوی پرتاب مجتمع پرتاب 39A مرکز فضایی کندی در فلوریدا ایستاده بود، 9 موتور مرحله اول آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش موشک اسپیس ایکس قبل از پرتاب فضانوردان ناسا

آزمایش موشک اسپیس ایکس قبل از پرتاب فضانوردان ناسا