مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 11:352023-02-26اقتصادي

بومی سازی شبیه ساز پل فرماندهی کشتی از سوی فناوران کشور


متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانستند برای آموزش هدایت و ناوبری کشتی به افسران دریایی، - متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانستند برای آموزش هدایت و ناوبری کشتی به افسران دریایی، سامانه های شبیه سازی ای را طراحی کنند که بدون نیاز به حضور در دریا و کشتی، مهارت ناوبری را در افسران افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاظم علیپور، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: طراحی این سامانه شبیه ساز که جزو محصولات تحریمی در حوزه دریایی به شمار می رود، 8 سال طول کشیده است و در این مدت توانستیم آن را در داخل کشور بومی سازی کنیم.

علیپور ادامه داد: در این سامانه همه تجهیزات مخابراتی و کمک ناوبری که روی کشتی وجود دارد؛ چه از لحاظ نرم افزاری و چه سخت افزاری، شبیه سازی شده است، به طوری که وقتی دانشجو وارد محیط شبیه ساز می شود، محیطی مطابق با کابین هدایت کشتی واقعی را تجربه می کند.

ساختار این شبیه ساز آموزشی به صورت استاد- دانشجویی است، به طوری ‎ که یک ایستگاه استاد و چندین ایستگاه دانشجویی وجود دارد و بصری سازی محیط دریا و بنادر مطابق با بنادر کشور و با کیفیت تصویر 4K پیاده سازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی شبیه ساز پل فرماندهی کشتی از سوی فناوران کشور

بومی سازی شبیه ساز پل فرماندهی کشتی از سوی فناوران کشور