مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 12:112023-02-26سياسي

زلزله ترکیه زنگ خطری برای ایران بود/ نباید از اصول مهندسی به هیچ وجه غفلت کرد


احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: وقوع زلزله بزرگ در ترکیه و بروز خسارات گسترده ناشی از آن هشداری به تمامی دستگاهها و بخش های مسؤول در امر ساخت و ساز و ایمن سازی بناها در کشورمان است که این منطقه استعداد بروز زلزله های بزرگ بالای 7 ریشتر را دارد و باید تمامی استانداردهای این بخش ضمن بروز رسانی مستمر، مورد نظارت دقیق در اجرا قرار گیرد.

وی افزود: هم در حوزه امداد و نجات و هم در زمینه مدیریت شهرسازی به کسب تجربیات جدید جهانی نیازمندیم تا مقاوم سازی اولویت اصلی کشور در زمینه بافت های فرسوده قرار گیرد و در عین حال بتوانیم ابزارهای لازم برای امداد و نجات را بخصوص در ساعات اولیه بحران در اختیار داشته باشیم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با تصریح بر این که بی توجهی به اصول مقاوم سازی و استانداردهای حوزه ساخت و ساز، تبعات بسیار سنگینی در زمان وقوع زلزله دارد، خاطرنشان کرد: سازمان های نظام مهندسی و شهرداری ها در پیشانی این مسأله قرار دارند تا با رعایت کامل اصول ایمنی، بر استحکام بناها افزوده و از میزان خسارات در پی زلزله ها بکاهند.

جباری با بیان این که در سال های اخیر، عمده زلزله های بزرگ تر از 6 ریشتر در ایران در کانون های جمعیتی رخ نداده است و عمدتا در مناطق بیابا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله ترکیه زنگ خطری برای ایران بود/ نباید از اصول مهندسی به هیچ وجه غفلت کرد

زلزله ترکیه زنگ خطری برای ایران بود/ نباید از اصول مهندسی به هیچ وجه غفلت کرد