مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 12:402023-02-26بين الملل

سناریوی جدید آمریکا برای فلسطین در نشست العقبه کلید می خورد


یک روزنامه فرامنطقه ای عربی با انتشار گزارشی از تدارک برای اجرای سناریوی جدید آمریکا در فلسطین از طریق نشست پنج جانبه امروز در العقبه اردن پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قرار است نشست امنیتی پنج جانبه ای صبح امروز در یکی از هتل های شهر العقبه اردن تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.

این نشست با حضور هیأت های بلندپایه از تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی و با مشارکت مصر و اردن و تحت نظارت ایالات متحده آمریکا برگزار شود.

این در حالی است که برگزاری این نشست با مخالفت شدید مردم و گروه های بزرگ فلسطینی همراه است.

   روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که به گفته منابع امنیتی، هماهنگ کننده امنیتی آمریکا در کرانه باختری و نوار غزه ریاست نشست امروز العقبه را برعهده دارد.

اردن از توقف اقدامات یک جانبه از طریق برگزاری این نشست سخن می گوید اما به نظر می رسد که همه طرف های شرکت کننده در این نشست، در خصوص جزییات توافق در این زمینه اتفاق نظر نداشته باشند لذا این نشست به منزله سکوی نخست در مسیر احیای روند سیاسی باشد.

این روزنامه در ادامه جزییات بیشتری از پشت پرده نشست العقبه را منتشر کرد و نوشت که سناریوی آمریکا از برگزاری این نشست، تحویل مجدد اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوی جدید آمریکا برای فلسطین در نشست العقبه کلید می خورد

سناریوی جدید آمریکا برای فلسطین در نشست العقبه کلید می خورد