مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 13:152023-02-26اقتصادي

کاهش 22 درصدی تعداد بنگاه های اقتصادی دارای مشکل


بر اساس اعلام معاونت روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اهتمام دولت سیزدهم طی یک سال و نیم گذشته، شمار بنگاه های اقتصادی مشکل دار در کشور 22 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع صیانت از نیروهای کار و حفظ اشتغال موجود، حمایت از کارفرمایان و بقای بنگاه های اقتصادی و رصد واحدهای مشکل دار از جمله وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود.

در همین راستا حل مشکلات بنگاه های اقتصادی در گام اول برعهده کارفرمایان، مالکان، سهامداران و مدیران مسئول بنگاه هاست و در گام دوم وزارتخانه ها، دستگاه ها و سازمانهای صادرکننده مجوز تاسیس و پروانه باید مسئولان بنگاه های مشکل دار را در حل و فصل مشکلات بنگاه یاری دهند.

بانکها نیز در این زمینه سهیم هستند و باید در ایجاد و احداث بنگاه ها و حل مشکلات آنها تلاش کنند و در نهایت کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها تمهیدات لازم را بری حل مشکلات بنگاه اتخاذ کنند.

به اعتقاد کارشناسان، صیانت از نیروی کار تنها در رسیدگی های حقوقی و پیگیری دادخواست های قانونی کارگران خلاصه نمی شود بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه های مشکل دار در اولویت خواسته های جامعه کارگری است چرا که کارگران با حل مشکلات بنگاه ها است که به خواسته های قانونی و حقوقی خود دست می یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 22 درصدی تعداد بنگاه های اقتصادی دارای مشکل

کاهش 22 درصدی تعداد بنگاه های اقتصادی دارای مشکل