مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 13:202023-02-26فرهنگي

نمایش سردیس اسطوره های شاهنامه در گالری اکنون


دومین نمایشگاه گروه هنری پیکره با محوریت ساخت سردیس شخصیت های اسطوره ای شاهنامه، تا هشتم اسفندماه در گالری «اکنون» اصفهان برپا است.

- ایسنا/اصفهان دومین نمایشگاه گروه هنری پیکره با محوریت ساخت سردیس شخصیت های اسطوره ای شاهنامه، تا هشتم اسفندماه در گالری اکنون اصفهان برپا است.

احسان ضیاء، کیوریتور نمایشگاه گروه هنری پیکره در گفت وگو با ایسنا و با اشاره به اینکه 12 ماکت در این نمایشگاه ارائه شده اند، اظهار کرد: هر هنرمند برای ارائه اثر خود در این نمایشگاه، ابتدا یکی از شخصیت های شاهنامه فردوسیِ بزرگ را انتخاب کرده و بر اساس اشعار و متون موجود و همچنین با توجه به خلاقیت خود، کاراکتری را خلق کرده و در حین نمایشگاه نسبت به ساختن سردیس آن شخصیت اقدام می کند که مخاطبان نیز مراحل ساخته شدن این کاراکترها را تماشا می کنند.

او ادامه داد: این سردیس ها در یک و نیم برابر مقیاس انسانی و در اندازه شهری ساخته می شوند و با توجه به کیفیت آثار، برای نصب آن ها در مکان های مختلف شهر در پی رایزنی با شهرداری یا اسپانسر نیز خصوصی هستیم.

سرپرست گروه هنری پیکره گفت: اولین ورک شاپ(کارگاه آموزشی) گروه هنری پیکره، ارائه اثر از روی مدل زنده بود و استودیو ویزیت دومین نمایشگاه این گروه هنری است که هنرمندان نقاش، طراح و گرافیست در آن حضور دارند و همگی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش سردیس اسطوره های شاهنامه در گالری اکنون

نمایش سردیس اسطوره های شاهنامه در گالری اکنون