مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 13:452023-02-26سياسي

امیرعبداللهیان: معضلات زیست محیطی کل منطقه غرب آسیا را متاثر کرده است


وزیر امور خارجه با بیان اینکه تبعات و معضلات زیست محیطی منطقه تنها متوجه چند کشور خاص نیست، بلکه تمامی منطقه غرب آسیا را متأثر کرده، گفت: پرهیز از همکاری های زیست محیطی برای هیچ کشوری چاره ساز نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پیام حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش های فرامرزی زیست محیطی که امروز (یکشنبه) هفتم اسفند ماه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، توسط رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه قرائت شد.

وزیر خارجه در این پیام عنوان کرده است: ظرفیت های محیط زیست و توانایی آن برای بازسازی خود، با حجم تخریب ناشی از دست اندازی بشر به این موهبت الهی همخوانی ندارد.

نتیجه زیاده خواهی و بی مهری بشر به طبیعت، چالش های متعددی است که در حال حاضر مردم جهان از سطوح محلی تا بین المللی با آن دست به گریبان هستند.

وی می افزاید: دخالت های انسانی در چرخه های طبیعی محیط زیست و تخریب وسیع آن، از جمله مدیریت نامناسب منابع آبی، منابع انرژی و تخریب سرزمینی سبب شده اند تا توسعه و امنیت جوامع دستخوش نگرانی های واقعی و فوری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: معضلات زیست محیطی کل منطقه غرب آسیا را متاثر کرده است

امیرعبداللهیان: معضلات زیست محیطی کل منطقه غرب آسیا را متاثر کرده است