مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 14:452023-02-26اقتصادي

تلاش می کنیم دارو مردم گران نشود/ اعتبار 9000 میلیاردی برای پرداخت بدهی دارویی


رییس سازمان غذا و دارو با بیان تلاش می کنیم دارو برای مردم گران نشود، از پیش بینی صادرات 200میلیون دلاری دارو در سال آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سید حیدر محمدی امروز در نشست خبری سازمان غذا و دارو اظهار کرد: یکی از موانع صادرات داروها ارز ترجیحی بود و با حذف این ارز، پتانسیل 200 میلیون دلار صادرات را داریم، در زمانی که ارز ترجیحی تخصیص می یافت صادرات دارو به 50 میلیون دلار رسیده بود .

وی افزود: بیشترین صادرات دارو در حوزه دانش بنیان است و اگر شرکت های دانش بنیان در حوزه صادرات فعالیت کنند می توانند موفق باشند.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: اگر فرآورده ای یارانه دریافت کند صادرات آن با محدودیت مواجه می شود، در سال گذشته ارز ترجیحی به دارو تخصیص می یافت، از سوی دیگر در کرونا اقلام دارویی دچار کمبود شدند و در شهریور و مهرماه سال جاری نیز شاهد کمبودهایی بودیم که این عوامل در صادرات دارو محدودیت هایی ایجاد کرده بود.

اگر کوچکترین خللی در بازار صادرات دارو ایجاد شود این بازار از دست می رود و شیوع کرونا و تخصیص ارز باعث ایجاد مشکلاتی برای صادرات دارو شده بود.

وی اعلام کرد: باتوجه به حذف ارز ترجیحی دارو از سال آینده مشکلات صادرات دارو کاهش می یابد و پیش بینی می کنیم 200 میلیون دلار صادرات دارو در سال آینده داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش می کنیم دارو مردم گران نشود/ اعتبار 9000 میلیاردی برای پرداخت بدهی دارویی

تلاش می کنیم دارو مردم گران نشود/ اعتبار 9000 میلیاردی برای پرداخت بدهی دارویی