مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 15:102023-02-26اقتصادي

راندمان تولید در مزارع چغندر قند آذربایجان غربی افزایش یابد


جانشین سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ایجاد مزارع الگویی ترویجی و افزایش راندمان تولید با توسعه آبیاری نوار تیپ در مزارع چغندر قند استان ، - ایسنا/آذربایجان غربی جانشین سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ایجاد مزارع الگویی ترویجی و افزایش راندمان تولید با توسعه آبیاری نوار تیپ در مزارع چغندر قند استان ، نیاز است در سال زراعی آینده در دستور کار قرار گیرد.

محمود مظلومی 7 اسفندماه در جلسه پیگیری مسائل چغندر قند استان افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی به خصوص در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ، کارخانه های چغندر قند از انعقاد قرارداد و کشت در مناطق با محدودیت شدید منابع آبی خودداری و عقد قرارداد کارخانه ها منوط به استفاده از سیستم ابیاری تیپ با استفاده از سیستم آرایش کشت 40*60 و یا 50*30 و یا کشت نشایی باشد.

مظلومی با بیان اینکه در حال حاضر 52 درصد سطوح کشت مجهز به سیستم آبیاری بارانی و تیپ است، تصریح کرد: آبیاری تیپ در مزارع چغندر قند در سطح 536 هکتار تاکنون انجام گرفته است و مقداری نیز به صورت الگویی از محل اعتبارات دریاچه ارومیه خریداری و در اختیار چغندرکاران قرار گرفته است.

جانشین سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: تامین و تدارک بذر و کودهای ریز مغذی توسط کارخانه های قند انجام می گیرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راندمان تولید در مزارع چغندر قند آذربایجان غربی افزایش یابد

راندمان تولید در مزارع چغندر قند آذربایجان غربی افزایش یابد