مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 20:152023-02-26سياسي

بیش از 200 اثر تاریخی در شهرستان ری وجود دارد


تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: آثار تاریخی در شهرری زیاد است و بیش از 200اثرتاریخی در این منطقه وجود دارد که اگر این آثار شناسانده شود ری را می توان به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل کرد.

- ری- تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: آثار تاریخی در شهرری زیاد است و بیش از 200اثرتاریخی در این منطقه وجود دارد که اگر این آثار شناسانده شود ری را می توان به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز یکشنبه در نخستین جشنواره علمی، فرهنگی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم (ع) و شیخ البلاد اظهار داشت: تاریخ شهرری یک مقوله بسیار گسترده ای است از دوره مادها تا قبل از حمله مغول موقعیت شهرری یک موقعیت بسیار ممتازی بوده است و در کتاب های تاریخی فراوان از آن یاد شده که نشانگر عظمت شهرری در آن زمان ها است و باید پیشینه این منطقه را به آن برگرداند.

وی بابیان اینکه شهرری در قدیم منزلگاه حاجیان برای استراحت بوده، افزود: این شهر دارای قدمت تاریخی، تمدن و پیشینه بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: در حال حاضر قنات های ری به گونه ای هست که هنوز هم می توان آب آشامیدنی مردم را از آن تأمین کرد چه اتفاقاتی افتاد که یک دفعه این منابع از ری گرفته شد و چرا ری باید با این همه قدمت دچار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 200 اثر تاریخی در شهرستان ری وجود دارد

بیش از 200 اثر تاریخی در شهرستان ری وجود دارد