مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 10:102023-02-27اجتماعي

پایش و رصد گونه آندمیک سمندر لرستانی در سطح منطقه حفاظت شده شادابکوه


رییس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست لرستان از پایش و رصد گونه آندمیک سمندر لرستانی خبر داد.

- ایسنا/لرستان رییس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست لرستان از پایش و رصد گونه آندمیک سمندر لرستانی خبر داد.

محسن امیری هشتم اسفند اظهار کرد: بررسی زیستگاه های سمندر لرستانی در روزهای پایانی سال با هدف حفاظت و جلوگیری از قاچاق این گونه اندمیک در خطر انقراض و تخریب زیستگاه، بررسی وضعیت فعلی گونه، شناسایی عوامل تهدید و کاهش جمعیت گونه و برنامه ریزی برای فعالیت های آتی در سطح استان پایش و رصد زیستگاه های این گونه ارزشمند با حضورکارشناسان و محیط بانان پُرتلاش سطح استان و بخصوص کارشناسان اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش در منطقه شادابکوه آغاز شد.

وی افزود: سمندر لرستانی در تقسیم بندی های IUCN به دلیل محدوده پراکنش کوچک (جنوب لرستان و شمال خوزستان) و فرصت اندک برای تولیدمثل در فهرست جانوران در معرض انقراض قرار گرفته است.

امیری بیان کرد: سمندر لرستانی یکی از گونه های ارزشمند فون دوزیستان ایران و بومی جنوب غرب زاگرس است که امروزه در کانون توجه سازمان محیط زیست و مردم قرار گرفته و کمتر کسی است که نام این سمندر را نشنیده باشد؛ این پیشرفت در آگاهی مردم و همچنین ثبت شدن نام این سمندر در خطر انقراض در پیوست یک CITE


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش و رصد گونه آندمیک سمندر لرستانی در سطح منطقه حفاظت شده شادابکوه

پایش و رصد گونه آندمیک سمندر لرستانی در سطح منطقه حفاظت شده شادابکوه