مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 11:552023-02-27اقتصادي

تدوین استراتژی جدید همکاری بانک توسعه آسیایی و ترکمنستان


مدیر کشوری بانک توسعه آسیایی اعلام کرد این مؤسسه مالی بین المللی برای مشارکت با ترکمنستان، استراتژی جدید همکاری تدوین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آرتور آندریسیاک مدیر کشوری بانک توسعه آسیایی برای ترکمنستان از تدوین استراتژی جدید همکاری با این کشور خبر داد.

به گفته وی، در حال حاضر 2 پروژه در ترکمنستان در مرحله توسعه و پیشرفته قرار دارند که به تقویت پتانسیل شرکت های کوچک و متوسط صادرکننده در بخش مالی و همچنین افزایش ظرفیت بخش بهداشت کمک می کنند.

وی افزود: بانک توسعه آسیایی همزمان روی پروژه های جدید در بخش انرژی و حمل و نقل، از جمله در بخش راه آهن برای کمک به ترکمنستان جهت گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری خود با سایر کشورها در چارچوب برنامه همکاری اقتصادی منطقه ای آسیای مرکزی، تمرکز دارد.

آندریسیاک خاطرنشان کرد: استراتژی  همکاری اقتصادی منطقه ای آسیای مرکزی-2030 زمینه های بیشتری را برای مشارکت ترکمنستان در طرح های منطقه ای مانند ثبات اقتصادی و مالی، تغییرات آب و هوا و محیط زیست، بهداشت و آموزش، گردشگری، ارتباطات دیجیتال، مقابله با بلایای طبیعی و همچنین کشاورزی و منابع آبی می گشاید.

بنابر سخنان وی، بانک توسعه آسیایی همچنان بر تقویت نهادهای ملی و حمایت از اصلاحات اقتصادی دولت و سایر ابتکارات کلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین استراتژی جدید همکاری بانک توسعه آسیایی و ترکمنستان

تدوین استراتژی جدید همکاری بانک توسعه آسیایی و ترکمنستان