مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 12:152023-02-27پزشكي

هشدار سلامتی مردم/ مرگ سالانه 320 هزار نفر بر اثر عوارض کم تحرکی


سرپرست فدراسیون ورزش همگانی با هشدار نسبت به آمار بالای مرگ و میر ناشی از عوارض کم تحرکی و بیماری های غیرواگیر در کشور، گفت: همه مسئولان باید به فکر تامین سلامت مردم باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمحدودیت های بسیاری در رفت و آمدها در جامعه اعمال شد و در این مدت جدود 150 هزار نفر بر اثر این بیماری فوت کردند، افزود: باید بدانیم سالانه حدود 320 هزار نفر در کشور براثر عوارض کم تحرکی جان خود را از دست می هند، لذا اگر میزان فعالیت های بدنی در جامعه افزایش پیدا کند این آمار کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

خلیلی در ادامه میزان اعتبارات تخصیص یافته برای توسعه ورزش همگانی و افزایش تحرک در جامعه را بسیار کم دانست و افزود: میزان بودجه در نظر گرفته شده در سال 1402 برای حوزه بهداشت و درمان حدود 300 هزار میلیارد تومان است، در حالیکه بودجه ورزش که می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماریها کمک کننده باشد، رقم کمتری است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با این وجود ما بنا به وظیفه ای که داریم با تعریف رویدادهای ورزشی در تلاشیم تا میزان تحرک مردم را بالا ببریم که یکی از برنامه هایی که در این رابطه در دستورکار قرار دارد، برگزاری مسابقات مینی فوتبال محلات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سلامتی مردم/ مرگ سالانه 320 هزار نفر بر اثر عوارض کم تحرکی

هشدار سلامتی مردم/ مرگ سالانه 320 هزار نفر بر اثر عوارض کم تحرکی