مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 14:002023-02-27سياسي

موفقیت السودانی در اصلاح قانون اساسی عراق بعید است


از زمان شروع تلاش های دولت کنونی عراق برای انجام اصلاحات در بسیاری از مواد و بندهای قانون اساسی به ویژه درباره تشکیل نظام حاکم در بغداد و روابط میان اربیل و بغداد پیش نویس اصلاح قانون اساسی عراق با اعتراضات و جنجال های شدیدی میان گروه های سیاسی مواجه شده است.

- از زمان شروع تلاش های دولت کنونی عراق برای انجام اصلاحات در بسیاری از مواد و بندهای قانون اساسی به ویژه درباره تشکیل نظام حاکم در بغداد و روابط میان اربیل و بغداد پیش نویس اصلاح قانون اساسی عراق با اعتراضات و جنجال های شدیدی میان گروه های سیاسی مواجه شده است.

درحالی که قانونگذاران و تحلیلگران دلیل کارشکنی در این پیش نویس را نبود توافق سیاسی می دانند، نمایندگان پارلمان عراق موفقیت دولت محمد شیاع السودانی را در تدوین برخی مواد قانون اساسی به دلایل سیاسی بعید می دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هشتم فوریه پیش نویس اصلاح قانون اساسی را به عبداللطیف رشید، رییس جمهور عراق برای بازنگری جامع در برخی مواد و بندها به ویژه بندهایی که با شرایط و تحولات کنونی همسو باشد، ارائه کرد.

از زمان تصویب قانون اساسی عراق در سال 2005 جنجال هایی درباره آن صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت السودانی در اصلاح قانون اساسی عراق بعید است

موفقیت السودانی در اصلاح قانون اساسی عراق بعید است