مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 14:402023-02-27فرهنگي

تکذیب ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ادامه روند اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس؛ علیرضا ایزدی، با اعلام خبر ادامه روند اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو گفت: بی تردید اصفهان یکی از اصلی ترین مراکز تولد مکاتب موسیقی اصیل ایرانی است، لذا فلات مرکزی ایران نقش مهمی در امتداد حیات هنر موسیقی سنتی ایرانی ایفا می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به معماری خاص پل تاریخی خواجو که به صورت 3 طبقه طراحی شده است،  از حدود 4 سده قبل تاکنون برخی از اصفهانی های خوش قریحه با حضور در طبقات تحتانی پل خواجو به ویژه بر روی بند سنگی این پل و در طبقه زیرین شاه نشین مرکزی این پل همراه بانوای دل نشین زاینده رود، اقدام به اجرای موسیقی سنتی می کردند.

وی افزود: اگرچه در سال های اخیر برخی موسیقی های بی هویت نیز در این مجموعه برگزار می شده که در برخی مقاطع شاهد بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی بوده ایم، لکن معتقدیم بخشی از شکل گیری و امتداد حیات مکتب موسیقی اصیل اصفهان وابستگی تمام و کمالی به اجرای موسیقی سنتی در طبقات زیرین پل خواجو دارد و امیدواریم تا با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو

تکذیب ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو