مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 17:452023-02-27دانش

جزییات فعالیت های فضایی محققان در دانشگاه علم و صنعت


رییس دانشگاه علم و صنعت از طراحی و ساخت ماهواره در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن به ساخت دو پلتفرم در حوزه فضایی دست یافتیم.

- رییس دانشگاه علم و صنعت از طراحی و ساخت ماهواره در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن به ساخت دو پلتفرم در حوزه فضایی دست یافتیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر انبیا در افتتاحیه بیست و یکمین کنفرانس انجمن هوا فضا ایران با تاکید بر اینکه امروزه هوا فضا مهمترین عامل اقتدار ملی برای کشورها محسوب می شود، افزود: از این رو در دنیا صنعت هوا فضا به بخش راهبردی تبدیل شده است چرا که فضا یکی از شاخص های قدرت در جهان است.

وی ادامه داد: دستاوردهای محققان صنعت فضایی کشور در زمینه هایی چون طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره سبب خودباوری و قرار گرفتن کشور در تراز جهانی شود.

انبیا ادامه داد: علاوه بر آن وجود ظرفیت هایی چون پهناوری سرزمین، موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک، قرار دادن ماهواره در مدار و بهره برداری از آن، وجود دانشگاه ها موجب شده تا توجه ویژه ای به دستاوردهای ایران در عرصه فضایی شود.

رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در حوزه فضایی گفت: این دانشگاه از سال 86 وارد این عرصه شده و تاکنون موفق به ساخت و پرتاب ماهواره های نوید و ظفر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات فعالیت های فضایی محققان در دانشگاه علم و صنعت

جزییات فعالیت های فضایی محققان در دانشگاه علم و صنعت