مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 17:552023-02-27اقتصادي

چین به کمک تکمیل راه های ریلی ایران می آید؟


مشاور امور تامین مالی و سرمایه گذاری طرح های ریلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به کریدورهای ترانزیتی در ایران و همسو با ابتکار کمربند-راه، - مشاور امور تامین مالی و سرمایه گذاری طرح های ریلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به کریدورهای ترانزیتی در ایران و همسو با ابتکار کمربند-راه، بر ظرفیت کشور چین برای مشارکت و همکاری در تکمیل کریدورهای ریلی تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابتکار کمربند و جاده (Belt and Road Initiative (BRI)) یک برنامه سرمایه گذاری و سیاستی بلندمدت فراقاره ای است که هدف توسعه زیرساخت ها و تسریع یکپارچگی اقتصادی کشورها را در امتداد مسیر راه ابریشم تاریخی دنبال می کند.

این ابتکار در سال 2013 توسط رییس جمهور چین، شی -جین چینگ رونمایی شد و تا سال 2016 با عنوان یک کمربند، یک جاده شناخته می شده است.

ابتکار کمربند و جاده ارتباط قاره های آسیا، اروپا، و آفریقا و دریاهای مجاور آن را ارتقا می دهد، همکاری بین کشورها در ابرپروژه یک کمربند، یک جاده را ایجاد و تقویت می کند، شبکه های ارتباطی همه جانبه، چندلایه و ترکیبی را به وجود می آورد.

ایران نیز در این ابرپروژه دارای کریدورهای ترانزیتی است که تکمیل آن ها به بهره برداری هرچه بیشتر کشورمان از ابتکار کمربند و جاده کمک خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به کمک تکمیل راه های ریلی ایران می آید؟

چین به کمک تکمیل راه های ریلی ایران می آید؟