مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 17:552023-02-27سياسي

رییس اتحادیه هنرهای تجسمی فلسطین در سوریه درگذشت


رییس اتحادیه هنرهای تجسمی فلسطین در سوریه ـ که چندی قبل به ایران سفر کرده بود، در بازگشت از کشورمان دچار سکته شد و درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالمعطی ابوزید ـ نقاش و رییس اتحادیه هنرهای تجسمی فلسطین در سوریه ـ در طول بیش از نیم قرن فعالیت خویش، آثاری ماندگار و شاگردانی توانمند را برای جبهه مقاومت تربیت کرد.

محمد مهدی دادمان، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت ابوزید را اعلام کرده و چنین آورده است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ دست توانمند هنرمندان متعهد و دردآشنا، زبان گویای ملت خویش و نقش های آنان، ندای رسای درد مردم زمانه ایشان است؛ درد مردمی که به قول پرستوی شاعر، قیصر عزیز، چین پوستینشان، مردمی که رنگ روی آستینشان، مردمی که نام هایشان، جلد کهنه شناسنامه هایشان درد می کند .

نقاش فقید، مرحوم عبدالمعطی ابوزید، هنرمند دل آگاهی بود از سرزمین عزیز فلسطین که در طول بیش از نیم قرن فعالیت خویش، آثاری ماندگار و مهم تر و مؤثرتر از آن، جوانان هنرمند و شاگردان توانمند بسیاری را به جبهه مقاومت تقدیم داشت و به رغم همه سختی های زندگیِ در تبعید، لحظه ای از کار و تلاش و مجاهدت هنری نایستاد.

او به نیکی و بسیار زود دریافت که پایداری در برابر دشمن غاصب، به همان اندازه که نیازمند غیورمردانی رزمنده و سلاح درد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اتحادیه هنرهای تجسمی فلسطین در سوریه درگذشت

رییس اتحادیه هنرهای تجسمی فلسطین در سوریه درگذشت