مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 08:252023-02-28بين الملل

پیام های سفر بشار اسد به مسقط چیست؟


اسد پس از میزبانی از وزاری خارجه امارات- اردن در سفری غیر منتظره راهی مسقط شد تا بتواند در قلب منطقه خلیج فارس، زمینه بهبود روابط با سایر قدرت های عربی را هموار کند.

- گروه بین الملل : پس از وقوع زلزله سهمگین فوریه ، بشار اسد رییس جمهور سوریه بعد از قریب به یک دهه راهی سلطان نشین عمان شد و با هیثم بن طارق دیدار و گفت وگو کرد.

در دوران حاکمیت بحران و جنگ داخلی در سوریه عمان جزو معدود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود که اقدام به تعلیق یا قطع همکاری با دمشق نکرد، بلکه با قرار گرفتن در نقش میانجی سعی کرد تا درگیری های نظامی را به اختلافات سیاسی قابل مدیریت کاهش دهد.

همچنین پس از فروکش کردن آتش تنش ها در سوریه، سفیر عمان پس از غیبتی 8 ساله، در سال 2020 بار دیگر به دمشق بازگشت و سفارت عمان فعالیت های خود را از سر گرفت.

پس از انعقاد پیمان صلح آبراهام میان رژیم صهیونیستی و برخی دولت های خلیج فارس، مجلس عمان جزو معدود کشورهای عربی بود که با تصویب قانون جرم انگاری، هرگونه رابطه فرهنگی، سیاسی، تجاری و اقتصادی میان شهروندان عمانی با صهیونیست ها را ممنوع اعلام کرد و نشان داد که اهمیت زیادی برای روابط راهبردی با تهران و محور مقاومت قائل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام های سفر بشار اسد به مسقط چیست؟

پیام های سفر بشار اسد به مسقط چیست؟