مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 08:452023-02-28پزشكي

چه افرادی در معرض کم خونی هستند؟


فوق تخصص خون و سرطان نسبت به بروز کم خونی در گیاه خواران مطلق هشدار داد و گفت: ویتامین B12 منحصراً در پروتیین های حیوانی وجود دارد.

- جی پلاس ، عارضه کم خونی زمانی بروز می کند که خون فاقد هموگلوبین کافی باشد، در واقع هموگلوبین به گلبول های قرمز خون در حمل اکسیژن از ریه ها به تمامی اندام های بدن کمک کرده و هر زمان که این روند دچار اختلال شود فرد گرفتار عارضه کم خونی خواهد شد.

ایسنا نوشت؛ یک فوق تخصص خون و سرطان در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: گلبول های قرمز خون وظیفه اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن و تخلیه دی اکسید کربن را بر عهده دارند که این کار توسط هموگلوبین انجام می شود و هر اختلال در میزان و شکل هموگلوبین انواع و اقسام واکنش ها را به دنبال دارد که در قالب انواع کم خونی بروز پیدا می کند.

به گفته دکتر محمد نعیمی ، از لحاظ استانداردهای جهانی اگر میزان هموگلوبین موردنیاز برای ایفای نقش خونرسانی به بافت های مختلف بدن در آقایان پایین تر از 13.

5 گرم در هر 100 سی سی خون و در بانوان غیرباردار کمتر از 12.

5 گرم در هر 100 سی سی خون باشد کم خونی و آنمی تلقی می شود.

وی با اشاه به علل کاهش هموگلوبین خون در افراد، توضیح داد: دسته کلی کم خونی ها به دلیل کم ساخته شدن مولکول هموگلوبین است که کم خونی های ناشی از نقص در مغز استخوان و نقص در خون سازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه افرادی در معرض کم خونی هستند؟

چه افرادی در معرض کم خونی هستند؟