مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 09:052023-02-28اقتصادي

پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می شود باتوجه به شرایط بارندگی های مناسب امسال؛ شاهد افزایش سطح تولیدات کشاورزی باشیم.

- ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می شود باتوجه به شرایط بارندگی های مناسب امسال؛ شاهد افزایش سطح تولیدات کشاورزی باشیم.

جهانبخش دولتشاه هشتم اسفند اظهار کرد: لرستان با سطح زیر کشت حدود 780 هزار هکتار که از این مقدار حدود 600 هزار هکتار دیم و مابقی آبی است و با توجه به بارندگی های مناسب امسال پیش بینی می شود سطح تولید گندم استان حدود 350 هزار تن باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه کشت جو پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 165 هزار تن تولید را داشته باشیم.

دولتشاه با اشاره به کشت کاملینا در اراضی دیم استان ادامه داد: در زمینه کشت این گیاه روغنی در اراضی دیم حدود 5200 هکتار سطح زیرکشت وجود دارد که پیش بینی می شود حدود 4000 تن سطح تولید داشته باشیم و در حال حاضر در این محصول رتبه اول کشور هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه کشت دانه روغنی از مهم ترین برنامه های وزارت و سازمان جهاد کشاورزی لرستان است، گفت: یکی از برنامه های مهم و استراتژیک وزارت در سطح کشور و به تبع آن در استان توسعه و تناوب کشت دانه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان

پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان