مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 10:102023-02-28پزشكي

30 درصد مشکلات ناباروری در خراسان شمالی مربوط به مردان است


متخصص طب اورژانس داخلی و کارشناس ژنتیک در خراسان شمالی گفت: 30 درصد مشکلات ناباروری مربوط به مردان است.

- ایسنا/خراسان شمالی متخصص طب اورژانس داخلی و کارشناس ژنتیک در خراسان شمالی گفت: 30 درصد مشکلات ناباروری مربوط به مردان است.

دکتر شاهرخ محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و کشور وابسته به مردان است و از این نظر توجه به اهمیت سلامت مردان، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه سلامت مردان در 3 بُعد جسمی، جنسی و سلامت روان بررسی می شود، ادامه داد: ناباروری در مردان علل متعددی دارد که از آن جمله می توان به اضافه وزن، سیگار و مواد مخدر، تومورها، کم خونی، دیابت و مصرف استروییدها اشاره کرد.

وی علائم و نشانه های ناباروری را نیز برشمرد و در این خصوص به علائم متعددی از جمله کاهش موهای بدن و صورت، رشد غیر طبیعی پستان ها و.

اشاره کرد.

دکتر شاهرخی با اشاره به اینکه 10 تا 15 درصد زوجین دارای مشکلات ناباروری هستند، افزود: 30 درصد مشکلات ناباوری مربوط به مردان و قابل درمان است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی در ناباروری مردان بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: مصرف دخانیات و الکل، داشتن رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی، قرار گرفتن در معرض گرما و حرارت، داشتن استرس و قرارگیری در معرض اشعه، مواد شیمیایی خاص و سموم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد مشکلات ناباروری در خراسان شمالی مربوط به مردان است

30 درصد مشکلات ناباروری در خراسان شمالی مربوط به مردان است