مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 11:202023-02-28اقتصادي

دوئل سموم و سلامت / سموم در کدام دسته از گیاهان بیشتر است؟


چند سالی است که کشور با پدیده برگشت محصولات کشاورزی به دلیل سموم بالای آنها از سوی کشورهای مقصد مواجه است؛ اما در ادامه همین محصولات در بازار داخل توزیع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر گفت و گو با رضا خلیلی یزدی، عضو هیأت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران درباره اثربخشی سموم بر گیاه و انسان، گفت: موضوع را باید از دو بعد بررسی کرد؛ نگاه نخست این است که آیا آفت کش های کشاورزی را باید مصرف کرد یا خیر؟ با توجه به جمعیت کره زمین که تقریباً بالای 8 میلیارد نفر زندگی می کنند استفاده از آفت کش های شیمیایی و بعضاً غیرشیمیایی اجتناب ناپذیر است، به این دلیل که اگر آفت کش های شیمیایی و غیرشیمیایی استفاده نشود عملکرد محصول در واحد سطح فوق العاده پایین می آید.

به عنوان مثال اگر قرار است از یک هکتار زمینی که گندم کاشته شده A میزان گندم برداشت شود این میزان به کمتر از نصف و بعضاً یک‎سوم تقلیل پیدا می کند.

وی افزود: تقریباً می توان گفت استفاده از آفت کش ها اجتناب ناپذیر است.

متأسفانه با وجود تلاش های فراوانی که در زمینه آفت کش های غیرشیمیایی و بیولوژیک شده و همچنان هم ادامه دارد این موضوع هنوز به حدی نرسیده که بتوان آفت کش های شیمیایی را در کشت محصولات حذف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوئل سموم و سلامت / سموم در کدام دسته از گیاهان بیشتر است؟

دوئل سموم و سلامت / سموم در کدام دسته از گیاهان بیشتر است؟