نگاهی به عملکرد رسانه در تشویق به فرزند آوری، فرزندآوری مهمترین اصل مغفول در رسانهدر سال های اخیر سازمان صداوسیما به عنوان یکی از مهم ترین ارگان های جریان ساز فرهنگی کشور، موظف شده است که با ساخت برنامه های پرمحتوا و جذاب در تغییر نگرش و باورهای غلط نسبت به ازدواج و فرزندآوری اقدام کند اما در عمل متأسفانه با وجود نقش اثبات شده رسانه ها در فرهنگ سازی این مهم، - خبرگزاری فارس، گروه تلویزیون: بحث فرزندآوری یکی از مولفه های مهم علم جمعیت است که طی سالیان اخیر به عنوان یک مساله ملی بارها مورد تاکید رهبری بویژه برای مسئولان جهت برنامه ریزی و سیاستگذاری بوده است. کشور ما در دوران گذار از سنت به مدرنیته شاهد تغییراتی در فرم خانواده است و از فرم ساختار خانواده به صورت گسترده به سمت خانواده هسته ای رسیده که متاثر از فضای فردگرایی و ترویج سبک زندگی غربی و فرهنگ اومانیسم است که در نتیجه آن خانواده ها تمایلی به فرزندآوری ندارند و یا به یک فرزند اکتفا می کنند و این در حالی ست که جمعیت و نیروی جوان، یکی از مؤلفه های قدرت در یک کشور محسوب می شود. کاهش جمعیت و فرزندآوری می تواند یک تهدید برای یک کشور محسوب شود که اگر ادامه یابد کشور را با مخاطرات جدی روبرو می کند. در این بین نقش رسانه ها درتغییر فرهنگ سنتی و احاطه فرهنگ فردگرایی بسیار چشمگیر بوده است که ضرورت ارتقای سواد رسانه ای و لزوم بهره گیری از ظرفیت های رسانه برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |