مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 12:552023-02-28اقتصادي

عراق پایانه های صادرات نفت را بیش تر می کند/ درآمد نفتی 7 میلیارد دلاری در ژانویه


منابع دولتی نفت عراق ضمن اعلام میزان واردات مشتقات نفتی و همچنین عواید نفتی در ژانویه از تلاش برای بیشتر کردن پایانه های صادرات نفت این کشور خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی عراق(واع )، شرکت بازاریابی نفت عراق (SOMO) امروز سه شنبه ضمن تایید تلاش این کشور برای یافتن پایانه های جدید برای نقل و انتقالات و فروش نفت عراق به خارج از کشور،  از میزان خسارت ناشی از زمین لرزه اخیر ترکیه در صادرات نفت عراق در بندر جیهان خبر داد.

علاء الیاسری، مدیر عامل شرکت سومو گفت: به استناد نامه شرکت نفت شمال به شماره پ/51/41-5/88180 مورخه پانزدهم فوریه سال جاری میلادی(26 بهمن) در نتیجه زمین لرزه اخیر در ترکیه مقداری نفت خام از سقف مخازن شرکت نفت شمال ریخته شده و به هدر رفته است که حدود چهار هزار و 823 بشکه برآورد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل وجود انبارهای نفت خام کرکوک در مخازن شرکت نفت شمال در بندر جیهان، زمین لرزه بر  میزان صادرات برنامه ریزی شده برای فوریه 2023 تأثیری نداشت، زیرا چند روز پس از وقوع زمین لرزه در تاریخ دهم فوریه پمپاژ از ایستگاه سارالو به سمت بندر ترکیه از سر گرفته شد.

الیاسیری در مورد تنوع پایانه های نقل و انتقالات نفت عراق تاکید کرد که  وزارت نفت عراق در تلاش است تا استراتژی مؤثری را برای اهداف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق پایانه های صادرات نفت را بیش تر می کند/ درآمد نفتی 7 میلیارد دلاری در ژانویه

عراق پایانه های صادرات نفت را بیش تر می کند/ درآمد نفتی 7 میلیارد دلاری در ژانویه