مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 13:152023-02-28اقتصادي

ارزش ذخایر کشف شده معدنی 28 میلیارد دلار است


ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده در در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و شورابه 28 میلیارد دلار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وجیه الله جعفری امروز سه شنبه در سومین کنفرانس استیل پرایس با موضوع اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت ها و چالش ها ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده توسط ایمیدرو و شرکت های تابعه در سراسر کشور را 28 میلیارد دلار برشمرد و اظهار کرد: این ذخایر قطعی شده در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و همچنین شورابه است که 100 میلیون دلار هزینه برای آنها انجام شده است.

رییس هیأت عامل ایمیدرو با تأکید بر اینکه باید اکتشافات در کشور به سمت عمق هدایت شود، افزود: ما باید به دنبال آموزش نیروی انسانی و همچنین تقویت پیمانکاران، تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و حفاری به ویژه در مقوله ژئوفیزیک و اکتشافات هوایی باشیم تا بتوانیم به ذخایر قطعی و عمقی برسیم.

وی ادامه داد: از 92 پهنه اکتشافی به وسعت 540 هزار کیلومتر مربع که در اختیار ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید قرار گرفته، تاکنون 511 محدوده امیدبخش به وسعت 20 هزار کیلومتر مربع حاصل شده است و تا امروز 166 پروانه اکتشاف در پهنه ای به وسعت چهار هزار و 600 کیلومتر مربع صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش ذخایر کشف شده معدنی 28 میلیارد دلار است

ارزش ذخایر کشف شده معدنی 28 میلیارد دلار است