مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 13:202023-02-28سياسي

یادآوری مسیر مبارزه نقلاب اسلامی از اهم وظایف ماست


مجاهد دوران نهضت انقلاب اسلامی در تویسرکان گفت: یادآوری گذشت ها و فداکاری های ملت بزرگ ایران و ثبت و ضبط این خاطرات برای جوانان و نوجوانان از اهم وظایف امروز ما است.

- محمود صلواتی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در دهه پنجاه، تویسرکان با نهضت امام خمینی (ره) آشناتر شد در سال 1353 مرحوم شیخ نعمت الله صالحی نجف آبادی صاحب کتاب شهید جاوید که به تویسرکان تبعید شده بودند در مسجد امام سجاد یا همان مسجد نو کلاس هایی برپا می کردند.

وی افزود: ایشان آیات قرآن و احادیث را شرح و تفسیر می کردند که بعد از چند روز مأمورین جلسه را تعطیل و ایراد می گرفتند که مگر مسجد مدرسه است که تخته سیاه آورده اید.

وی تصریح کرد: ایشان هر چند در آن زمان بخاطر نوشتن کتاب شهید جاوید در شهرستان موافقان و مخالفانی داشتند اما در روشنگری سهمی بزرگی ایفا کردند، در همین دهه پنجاه سه نفر از جوانان تویسرکان به خاطر تشکیل جلسات ضد رژیم و ارتباط با مجامعی در شهرهای دیگر دستگیر شدند و مدتی در بازداشت ساواک قرار داشتند که می توان بنام های سهرابی، باقرپور و علی آبادی اشاره کرد و آنان بعد از مدتی آزاد شدند و به زندگی بازگشتند در همین سال ها عده ای از جوانان دانشجو و بازاریان و فرهنگیان کتابخانه ی مذهبی مسجد امام حسین را راه اندازی کردند اتاقی در ضلع شرقی حیاط مسجد را به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادآوری مسیر مبارزه نقلاب اسلامی از اهم وظایف ماست

یادآوری مسیر مبارزه نقلاب اسلامی از اهم وظایف ماست