مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:252023-02-28اجتماعي

گزارش های پروژه های باستان شناسی در 3 استان کشور بررسی شد


گزارش های «باستان شناسی در محدوده سد هواسان شهرستان سرپل ذهاب، کرمانشاه»، «شناسایی استقرارهای پارینه سنگیِ شهرستان جیرفت، کرمان» و «مستندنگاری محوطه آتشگاه، - گزارش های باستان شناسی در محدوده سد هواسان شهرستان سرپل ذهاب، کرمانشاه ، شناسایی استقرارهای پارینه سنگیِ شهرستان جیرفت، کرمان و مستندنگاری محوطه آتشگاه، اصفهان بررسی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سلمان انجم روز باستان شناس در هفتمین نشست تخصصی بیستمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران در تشریح فعالیت های انجام شده در پروژه بررسی و شناسایی استقرارهای پارینه سنگیِ شهرستان جیرفت، کرمان گفت: نواحی جنوبی ایران به عنوان یکی از کریدورهای اصلی در پراکنش های انسانی دوران پلیئستوسن در مدل های خروج از آفریقا در نظر گرفته شده است.

این باستان شناس تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و راهبردی نواحی جنوبی فلات ایران به همراه نتایج بررسی ها و کاوش های سابق در نواحی جنوبی و شمالی خلیج فارس، نشانگر اهمیت این ناحیه به عنوان مسیر پراکنش گروه های انسانی است.

انجم روز گفت: با وجود این، مطالعات پارینه سنگی در این نواحی از ایران بسیار ناچیز است و تاکنون بررسی های گسترده به شکلی تخصصی انجام نشده که در این راستا، یک بررسی و شناسای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش های پروژه های باستان شناسی در 3 استان کشور بررسی شد

گزارش های پروژه های باستان شناسی در 3 استان کشور بررسی شد