مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:532023-02-28اقتصادي

میزان طلاق و ازدواج در آذربایجان شرقی/ صدای بلند زنگ خطر پیری جمعیت در استان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سعید همتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ترکیب جمعیتی آذربایجان شرقی بر اساس آمار و سرشماری ها اظهار داشت: در حالی که طبق نتایج سرشماری سال 65، حدود 2.

9 درصد جمعیت استان بالای 65 سال داشتند، این عدد در طول سال های بعدی و طبق نتایج آماری افزایشی بوده و طبق سرشماری سال 95 به 7.

2 درصد رسیده و طبق نتایج این سرشماری رتبه ششم پیری را بین استان های کشور داشته ایم.

وی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت استان جمعیت فعال است، خاطرنشان کرد: با این وجود روند پیری جمعیت استان با سرعت بیشتری به سمت کهنسالی می رود و این موضوع با توجه به نرخ باروری 1.

5 فرزند برای هر خانواده در آذربایجان شرقی زنگ خطری جدی است و علاوه بر این مهاجرت نیز عامل دیگری است که به دلیل خروج نیروی جوان و متخصص تاثیر جدی بر پیری جمعیت دارد و نیازمند تدابیر جدی نه برای کنترل این روند پیری جمعیت، بلکه کم کردن شتاب آن است.

معاون اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از ثبت 20 هزار و 545 واقعه ازدواج در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: این عدد کاهش 10.

1 درصدی آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال 1400 را نشان می دهد و در مقابل هفت هزار و 482 واقعه طلاق نیز در این مدت ثبت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 8 درصد افزایش یافته و در حالی که میانگین سنی ازدواج برای مردان استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان طلاق و ازدواج در آذربایجان شرقی/ صدای بلند زنگ خطر پیری جمعیت در استان

میزان طلاق و ازدواج در آذربایجان شرقی/ صدای بلند زنگ خطر پیری جمعیت در استان