مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 19:002023-02-28سياسي

اولین ربات مارمولکی با توانایی جراح شدن ساخته شد


طبیعت یک منبع بزرگ الهام است و فناوری نانو روشی هیجان انگیز برای به استفاده از درس های آن است و اکنون اولین ربات مارمولکی در نوع خود می تواند روزی به پزشکان در جراحی ها کمک کند.

- طبیعت یک منبع بزرگ الهام است و فناوری نانو روشی هیجان انگیز برای به استفاده از درس های آن است و اکنون اولین ربات مارمولکی در نوع خود می تواند روزی به پزشکان در جراحی ها کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ربات کوچکی موسوم به GeiwBot که روزی می تواند به پزشکان در انجام عمل جراحی کمک کند، از توانایی باورنکردنی چسبیدن و راه رفتن گکوها(نوعی مارمولک) روی سطوح مختلف و حرکت کارآمد کرم ها الهام گرفته شده است.

این ربات جدید که توسط مهندسان دانشگاه واترلو ساخته شده است با استفاده از فناوری های نور فرابنفش و نیروی مغناطیسی می تواند روی هر سطحی حتی روی دیوارها و سقف ها حرکت کند.

بهتر از آن اینکه این ربات در نوع خود اولین است و بدون منبع تغذیه خارجی کار می کند و امکان کنترل از راه دور و تطبیق پذیری در مناطق صعب العبور را فراهم می کند.

ربات نرم GeiwBot در مراقبت های بهداشتی دکتر باکسین ژائو استاد مهندسی شیمی در دانشگاه واترلو در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این اولین باری است که یک ربات نرم کل نگر بر روی سطوح وارونه صعود می کند و نوآوری های پیشرفته رباتیک نرم را پیش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ربات مارمولکی با توانایی جراح شدن ساخته شد

اولین ربات مارمولکی با توانایی جراح شدن ساخته شد