مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 22:202023-02-28اقتصادي

20 میلیون اصله درخت در 4 سال آینده در فارس کاشته می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: قرار است در مدت 4 سال آینده یک میلیارد درخت در ایران کاشته شود که سهم استان فارس 20 میلیون اصله درخت خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، امروز مسئولان، دانشگاهیان و دوستداران محیط زیست در دانشگاه شیراز در نشست شهر سبز و آیین های درختکاری شرکت کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در این نشست گفت: قرار است در مدت 4 سال آینده یک میلیارد درخت در ایران کاشته شود که سهم فارس از این تعداد 20 میلیون اصله درخت است.

منصور رضایی افزود: با توجه به معاهدات جهانی همه کشور ها موظف به کاشت درخت هستند و کشور ما هم در این بخش تعهداتی دارد که باید به سرانجام برسد.

پدر علم آب شناسی ایران و استاد دانشگاه شیراز هم گفت: در حوزه بختگان سه سد ساخته و هزاران چاه حفر شده که آب های زیرزمینی را بیش از حد برداشت میکنند.

عزت اله رییسی افزود: آب رود کر از سال 1386 قطع شده و اگرهم آبی به بختگان وارد شود از حوزه های دیگر است.

وی با بیان اینکه شوری بختگان به 350 هزار میلی گرم در لیتر رسیده است گفت: به دلیل مقدار کم آب و میزان نمک فراوان در دریاچه بختگان آب شور دریا چه وارد آبخوان های اطراف آن شده است،  یعنی سالی 10 تا 20 متر در سال پیش روی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 میلیون اصله درخت در 4 سال آینده در فارس کاشته می شود

20 میلیون اصله درخت در 4 سال آینده در فارس کاشته می شود