مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 23:552023-02-28بين الملل

بغداد: گفت وگوها با کشورهای همسایه بر سر آب را از سر می گیریم


سخنگوی وزارت منابع آب عراق می گوید که نخست وزیر این کشور دستور داده است گفت وگوها بر سر آب با کشورهای همسایه از سر گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت منابع آبی عراق امروز سه شنبه اعلام کرد که به منظور بالا رفتن سطح آب رودخانه های دجله و فرات، آب سدهای دوکان (بر روی ردوخانه زاب) و دربندیخان بر روی رودخانه دیاله (هر دو در سلیمانیه) و سد موصل در استان نینوا را به روی رودخانه دجله گشوده است.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای رسیدن آب به چهار استان جنوبی را اتخاذ کرده است، اعلام کرد که موضوع مذاکره با ترکیه و ایران بر سر آب، به حاکمیت مربوط می شود.

خالد شمال، سخنگوی وزارت آب عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت:  بحران آب قضیه ای در هم تنیده است و بخش اعظم آن به گفت‎وگوهای خارجی مرتبط است.

وی افزود: عون ذیاب، وزیر آب عراق این قضیه را به اطلاع محمد شیاع السودانی رسانده و او نیز دستور داد که همه اقدامات لازم برای از سر گرفته شدن گفت وگو با ترکیه، ایران و سوریه انجام شود.

این سخنگو تصریح کرد: وزارت آب عراق از روز دوشنبه آب سدهای دوکان، دربندخان و موصل را به روی دجله گشوده تا سطح آب بالا بیاید و در همین حال این وزارتخانه به تلاش برای رفع موانع برای رسیدن آب به استان های جنوبی بصره، میسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغداد: گفت وگوها با کشورهای همسایه بر سر آب را از سر می گیریم

بغداد: گفت وگوها با کشورهای همسایه بر سر آب را از سر می گیریم