مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 07:252023-03-01بين الملل

صربستان کوزوو را به عنوان عضو سازمان ملل نمی پذیرد


صربستان اعلام کرده است که آماده گفتگو در مورد طرح غرب درباره کوزوو است، اما حاضر به پذیرش کووزو به عنوان عضو سازمان ملل نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، مقامات صربستان اعلام کردند که آماده گفتگو در مورد اجرای طرح اتحادیه اروپا برای حل و فصل اختلافات با کوزوو هستند.

این موضع گیری را الکساندر ووچیچ ، رییس جمهور صربستان اعلام کرده و افزوده است که صربستان با وجود آمادگی برای حل اختلافات و پذیرش طرح اروپا درباره کوزوو، اما حاضر نیست که کوزوو را به عنوان عضو سازمان ملل به رسمیت بشناسد.

ووچیچ گفت که او و آلبین کورتی ، نخست وزیر کوزوو، در مذاکرات روز دوشنبه در بروکسل نتوانستند درباره پیشنهاد حل و فصل فرانسه و آلمان به توافق برسند، چون فرانسه و آلمان بر به رسمیت شناختن کوزوو به عنوان عضو سازمان ملل توسط صربستان اصرار داشتند.

این مقام صرب گفت: من به طور قطع اعلام می کنم و به تک تک حرف های خود عمل می کنم و می گویم که صربستان آماده است تا روی اجرای بسیاری از مفاد طرح اروپا کار کند، اما ما به وضوح یک نکته بزرگ را بیان کردیم و من این را به ماکرون (رییس جمهور فرانسه) گفتم که حاضر به پذیرش استقلال کوزوو به عنوان عضو سازمان ملل نیستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صربستان کوزوو را به عنوان عضو سازمان ملل نمی پذیرد

صربستان کوزوو را به عنوان عضو سازمان ملل نمی پذیرد