مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 08:002023-03-01سياسي

1.9 میلیون رأس دام سبک و سنگین گلستان برابر تب برفکی واکسینه شدند


یک میلیون و 750 هزار راس دام سبک و 155 هزار راس دام سنگین گلستان در برابر تب برفکی، طی دو مرحله توسط دامپزشکی گلستان در سال جاری واکسینه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی کاووسی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به شیوع تب برفکی در عراق، تیم های پایش در همه استان ها بررسی ها لازم را انجام دادند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: دامپزشکی استان گلستان با پایش و اجرای طرح های پیشگیری و واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی توانست جزو اولین استان های کشور باشد که اعلام کند، گلستان عاری از بیماری تب برفکی در جمعیت دام ها است.

کاووسی اعلام کرد تا به حال واکسیناسیون تب برفکی در یک میلیون و 750 هزار راس دام سبک و واکسیناسیون 155 هزار راس دام سنگین با خرید خدمت در دو مرحله توسط دامپزشکی استان در سال 1401 انجام شد.

گفتنی است تب برفکی یک بیماری مخصوص دام و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم این بیماری است.

کاهش شیر در دام ها، کاهش تولید فرآورده های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام های جوان از جمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.9 میلیون رأس دام سبک و سنگین گلستان برابر تب برفکی واکسینه شدند

1.9 میلیون رأس دام سبک و سنگین گلستان برابر تب برفکی واکسینه شدند