مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 10:052023-03-01سياسي

صادرات محصولات نفتی و گازی مشمول مالیات شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور عبور از خام فروشی، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی و محصولات نفتی و گازی را مشمول مالیات بر درآمد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 10 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (ن) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، به منظور اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی مندرج در فهرست تصویب نامه شماره ی 133291 / ت 60334 ه هیأت وزیران موضوع بند (ص) تبصره (6) قانون بودجه سال 1401 در تمام نقاط کشور مشمول مالیات بر درآمد شده و از ابتدای سال 1402، حداقل نیم درصد (0.

5) از ارزش صادراتی این کالاها به عنوان عوارض صادراتی اخذ خواهد شد.

میزان قطعی این عوارض در دستورالعملی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد تعیین خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات محصولات نفتی و گازی مشمول مالیات شد

صادرات محصولات نفتی و گازی مشمول مالیات شد