مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 11:052023-03-01اقتصادي

در سال «دانش بنیان» بر دانش بنیان ها چه گذشت


فعالان دانش بنیان معتقدند در سالی که به نام دانش بنیان نامگذاری شد همچنان با چالشهایی قدیمی مواجه بودند و تمامی ارکان کشور هنوز به فهم و درک مشترکی برای افزایش تولید دانش بنیان نرسیده اند.

- خبرگزاری مهر - گروه دانش و فناوری، میترا سعیدی کیا؛ از زمان آغاز به کار فعالیت شرکتهای دانش بنیان در کشور تا کنون شاهد رشد صعودی این شرکتها در کشور بوده ایم و با افزایش حدود هزار و 600 شرکت در سال جاری که به نام دانش بنیان نامگذاری شد، تعداد شرکتهای دارای تاییدیه دانش بنیانی از معاونت علمی در مجموع به حدود 8 هزار شرکت رسیده است.

این شرکتها در حوزه های کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، دارو و فراورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزرو فتونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای، خدمات تجاری سازی، صنایع فرهنگی، خلاق و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می کنند.

از سوی دیگر بررسی آخرین وضعیت صادرات محصولات مبتنی بر دانش در سال 1401، حاکی از آن است که در این بخش نیز در مقایسه با سال گذشته با رشد 20 تا 25 درصدی مواجه بودیم اما آیا روند صعودی این آمارها به تنهایی می تواند گویای تحقق ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سال «دانش بنیان» بر دانش بنیان ها چه گذشت

در سال «دانش بنیان» بر دانش بنیان ها چه گذشت