مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 11:402023-03-01اقتصادي

ذخیره سازی 15 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید


معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 15 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید ذخیره شده است، همچنین 1.

3 میلیون تن خرما تولید داریم که در ایام ماه رمضان عرضه می شود.

- به گزارش، شاپور علایی مقدم، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره عدم اختصاص ارز به نهاده های دامی و واردات آنها به کشور اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی با درخواست هر وارد کننده ای که بخواهد نهاده دامی وارد کند، موافقت می کند، اما ارز مورد نیاز را بانک مرکزی باید اختصاص دهد.

وی افزود: سیاستگذاری و تعیین صرف و صلاح کشور برای اختصاص ارز را بانک مرکزی می داند و وزارت جهاد کشاورزی نیاز به تأمین ارز برای واردات نهاده ها دارد.

علایی مقدم با اشاره به تغییرات نرخ ارز در واردات نهاده های دامی و تأثیر آن در هزینه های تولید گوشت قرمز گفت: با وجود این که اکنون نرخ ارز واردات نهاده های دامی 28 هزار تومان است اما با همین نرخ ارز نیز ما شاهد تغییر زیادی در بخش هزینه های تولید هستیم به طوری که نرخ هر کیلوگرم جو به یک باره از 2,200 تومان به 14 هزار تومان افزایش یافت که البته همین نرخ ارز نیز برای واردات اختصاص نمی یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 15 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید

ذخیره سازی 15 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید