مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 12:202023-03-01اقتصادي

1.3 میلیون هکتار از گندم زارهای کشور زیر کشت قراردادی


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی گندم کشور تحت پوشش کشت قراردادی قرار دارد.

- به گزارش، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی درباره قیمت پیاز اظهار کرد: یکی از دلایلی که منجر به افزایش قیمت پیاز شد ارزان بودن پیاز در سال گذشته بود که باعث شد کشاورزان کمتر پیاز بکارند.

موضوع دیگر نیز این بود که صادرات اقلام سبزی و صیفی را ممنوع نکردیم و با توجه به اختلاف قیمت ارز قسمت زیادی از پیاز صادر شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر صادرات این اقلام محدود شده است و امیدواریم در هفته آینده قیمت ها کاهش یابد، البته واردات هم انجام می شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به وضعیت تولید گندم اشاره کرد و گفت: حدود 5 میلیون و 900 هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم داریم که از این میزان حدود یک میلیون و 950 هزار هکتار اراضی آبی و سه میلیون و 950 هزار هکتار نیز اراضی دیم است.

او گفت: استان های شمالی و شمال غرب کشور مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه و قزوین با خشکسالی بیشتری نسبت به سال های گذشته مواجه بودند.

مابقی استان ها نیز نسبت به سال گذشته میزان بارش مشابه یا حتی بیشتری داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.3 میلیون هکتار از گندم زارهای کشور زیر کشت قراردادی

1.3 میلیون هکتار از گندم زارهای کشور زیر کشت قراردادی