مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 12:302023-03-01اجتماعي

ابداع رادار جدید برای دیدن در دود، گرد و غبار و مه


حسگرهای راداری جدید می توانند جایگزین حسگرهای لیزری در خودروهایی شوند که در شرایط دید کم حرکت می کنند تا بتوانند به دقت از میان دود، گرد و غبار و مه مسیر را ببینند.

- حسگرهای راداری جدید می توانند جایگزین حسگرهای لیزری در خودروهایی شوند که در شرایط دید کم حرکت می کنند تا بتوانند به دقت از میان دود، گرد و غبار و مه مسیر را ببینند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه اوربرو (Oreo) موفق شده اند دقت حسگرهای رادار برای مسیریابی را تا حدی افزایش دهند که این حسگرها در خودروهای خودران مورد استفاده قرار گیرند و رانندگی ایمن را در هر شرایطی امکان پذیر سازند.

وسایل نقلیه خودران از انواع حسگرها و فناوری ها از جمله دوربین ها، LIDAR (تشخیص نور و محدوده)، رادار (شناسایی و تشخیص رادیویی) و حسگرهای فراصوت برای دیدن محیط اطراف خود و جهت یابی ایمن استفاده می کنند.

همه این حسگرها، داده ها را در اختیار سیستم رایانه ای خودروی خودران قرار می دهند که از الگوریتم های یادگیری ماشینی و سایر فناوری ها برای پردازش داده ها و تصمیم گیری در مورد مسیریابی محیط استفاده کند.

ترکیب داده های این حسگرهای مختلف، به خودروهای خودران اجازه می دهد تا به طور جامع محیط اطراف خود را مشاهده کرده و تصمیم گیری مناسبی را در لحظه برای اجتناب از موانع، ماندن در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع رادار جدید برای دیدن در دود، گرد و غبار و مه

ابداع رادار جدید برای دیدن در دود، گرد و غبار و مه